Hotel nie naliczy VAT od opłaty pobieranych za zniszczenie mienia
Obciążenia gości za uszkodzenia lub zniszczenia powstałe podczas ich pobytu w hotelu stanowią rekompensatę za poniesioną szkodę, a nie wynagrodzenie za wykonane usługi.
Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 21 lipca 2021 r. (ILPP2-2/4512-1-33/ 16-12/MS).
Spółka (wnioskodawca) będąca czynnym podatnikiem VAT oraz polskim rezydentem podatkowym prowadzi działalność gospodarczą w branży hotelarskiej i posiada sieć hoteli na terytorium Polski. Poza świadczeniem usług noclegowych spółka zajmuje się również prowadzeniem restauracji, a także organizacją targów, kongresów oraz wystaw. Wnioskodawca świadczy również usługi polegające na wypożyczaniu i dzierżawie sprzętu rekreacyjnego i sportowego (głównie rowerów dla gości hotelowych). W ramach prowadzonej działalności zdarza się, że spółka obciąża swoich klientów opłatą za zniszczenia, do których doszło na terenie hotelu, w pokoju hotelowym lub w pozostałych pomieszczeniach, które udostępnia w ramach oferowanych usług. Ponadto spółka dokonuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta